2010-05-21

Jag är upprörd!

Under veckan har Mix megapol räknat ner Mix topp 1000. Man har fått rösta på dom bästa låtarna från 80- 90- och 2000-talet. När jag väl kommit på vilka tre jag skulle rösta på var det försent.

Men det jag undrar; VAD FAN ÄR DET FÖR STOLPSKOTT SOM RÖSTAT????

Jag menar, under dessa 30 åren har det ju gjorts jävligt mycket bra låtar. Då behöver inte Dr. Bombay och Aqua vara med på den listan överhuvudtaget tycker jag.

Hade jag hunnit rösta hade det blivit:
80- Don´t stop believin´ med Journey
90- Iris med Goo goo dolls
00- In the end med Linkin park

Den enda av dom jag hittat på listan är Goo goo dolls på plats 209.

Jag har hela veckan trott att nån Michael Jackson-låt skulle vinna aningen Thriller eller Beat it men det blev tillslut Billie Jean som tog hem det. Vilket jag inte har så mycket att säga om. Däremot plats 2 och 3!!! I´m yours med Jason Mraz 2:a och Salen Al Fakir med Keep on walking på 3:e plats. WHAT??? Thriller kom på plats 778 och Beat it hittade jag inte ens.

Jag, Amanda och Janne trodde att Like a prayer med Madonna skulle hamna långt upp, topp tre förmodligen men den hamnade först på plats 58.
Into the groove var bästa Madonna-låt på plats 39.

Lite upprörande är också att Show must go on med Queen hamnade först på 760:e plats. Och Elegi med Winnerbäck blev 854:a.

Även om jag inte är nåt stort fan av U2 så tycker jag verkligen att Pride skulle hamna betydligt bättre än plats 750.

Nä upprörd är vad jag är!! Det borde vara olagligt för folk under 25 att rösta på såna listor. Fy fan! Nu ska jag sluta tänka på det innan jag blir mer arg och i stället knäppa på nån film.

1 kommentar:

stina sa...

helt klart bara 14åringar som röstade.
de vet inte vad bra musik är...
hoppas allt e bra och tack för fina kommentarer.
kram