2010-03-24

Lite lättare nu!

Har känts piss hela dan idag med tanke på skatten. Men nu ikväll när jag kollat lite närmare på det hela så förstår jag hur det hela ligger till. Fick lite hjälp av min kollega Katarina med hur jag skulle kolla. Och det är på det lilla viset (om jag nu tänker rätt, vilket jag tror) att den "frivilliga skatten" inte dragits alls. Även om det stått på lönespecarna varje månad. Med minustecken och allt.

När jag kom på att det förmodligen ligger till på det viset så kände jag mig faktiskt lite lättad. Visst, det känns ju förjävligt att det inte funkat med dragningarna men det betyder ju att det inte är nåt annat som är galet.
Ska kolla det lite mer i morgon.

Det kan ju betyda att jag måste tänka om när det gäller min resa i höst. Kanske att jag inte har råd att ta mig iväg på resan jag allra helst vill göra men resa det SKA JAG!

Och ifall nån undrar vad jag önskar mig i födelsedagspresent i år så är svaret: BIDRAG TILL MIN "DRÖMRESA"!!! Vet mycket väl att folk inte gillar att ge bort pengar, men bättre att ge nåt som man vet att den personen önskar sig än att ge nåt annat bara för att det är tråkigt att ge pengar. Så resonerar jag! Prylar har jag ändå mer än jag behöver.

Stina och Johan fick slantar av mig när dom gifte sig för att det var det dom önskade sig. Och Mari fick en orkidée när hon fyllde år för att det var det hon önskade sig. Jag tyckte personligen det hade varit roligare att ge nåt annat.

Nu ska jag se New moon!!! Har längtat efter det precis hela dan! Först ska jag fixa lite grönt te:)

1 kommentar:

Svorsken sa...

Ær skit med den dær skatten...Hoppas det løser seg å att du kommer ivæg dit du vill!

Kansje kan passa å sees på långfredagen?tror vi bara ær hemma då..
Vart ær buspalatset?? hørt namnet flera gånger men aldrig vad de ær eller vad det ligger!
låter som nått før vår lilla tok:)
Bra idè iaf,storasyster ær den som behøver mest uppmerksamhet nær de kommer en liten en...
kramar