2009-11-01

Serieshoppare!

Beställde en klänning igår som jag längtar efter nu! Lila är verkligen min favvofärg (tillsammans med grön) och det är nog den enda färg folk sagt att jag passar i. (Förutom en gång rätt nyligen när jag hade en röd tröja på mig)
Jag har faktiskt köpt två lila kappor den här hösten, varför just två kan man då tycka? Jag skickade först efter den ena men den satt inte helt bra på mig, var lite väl stor. Sen kollade jag med mamma och diverse arbetskamrater om dom ville ha den men fick inget napp. Jag tycker att det är en fin kappa så det grämer mig att jag inte kan ha den, sen hade jag ju slängt påsen och retursedeln. Korkat kan tyckas.
Sen hittade jag en annan lila kappa i lite annan modell som jag beställde och den passade perfa!
Så är det nån som är intresserad av en plommonlila kappa i stl. större än 36 så finns den för billig penning:) Skulle snarare kalla det för en 38:a.

Jag har nyligen kommit underfund med att jag är en serieshoppare. I stället för att köpa lite varierade plagg så köper jag flera stycken av samma slags plagg. Tex. behöver jag nya byxor så kan jag under en period enbart köpa nya byxor. Medan nästa gång så köper jag bara klänningar eller bara jackor... I somras köpte jag ju 3 par shorts samma dag. För tillfället är det tröjor som gäller. Nästa period tänkte jag nog satsa på trosor:)

Är det inte samma typ av plagg så är det samma färg, haha. Just nu är det utan tvekan lila som toppar listan, sen kommer grå. Längtar tills jag får klänningen, tar nog nån vecka skulle jag tro.

Idag fick jag då iväg en hel billast med kartonger och annat skräp till återvinningen. Städade klart nere i hallen så nu är det så fint där som det nog aldrig varit. Ska nog ta och sätta en sån där Ingen reklam-skylt på postlådan, för jösses vilka högar det blir och det mesta är ju skit allafall.
Sen var jag och hälsade på Lukas och hans föräldrar och morföräldrar. Tog en promenad sen med Lukas, Helena och Anna så jag fick lite motion och frisk luft idag med:) Var en väldans fart på honom nu när han kan krypa. Han kollade även noga att håret satt fast på huvudet på mig och vad som fanns i mina näsborrar:)

4 kommentarer:

Svorsken sa...

Jag ær nog mest grå & svart ja...
Ja,først kom Kerstin før att det bråkade så hemskt hemma,å sen kom Calle med slipen:)

Svorsken sa...

Det blev hotellet,var himla gott!

stina sa...

nä nu får vi skärpa oss och vänta till 1dec, det kändes helt enkelt inte bra att fuska :)

Mari sa...

Jag kan testa kappan se om den passar om du inte redan sålt den.