2009-09-20

Längtar...


Det första man fick lära sig gällande tvättning var väl att sortera färger, svart för sig och vitt för sig, osv. Det har jag lyckats med i alla år ända tills idag då jag snopet drog fram en före detta vit tröja ur tvättmaskinen full med svarta plagg.

Har nyligen strukit en klänning, en blus och ett par shorts. Man kan ju inte vara helt säker på att det finns strykjärn på rummet så jag tog det värsta. Det värsta med strykning är att släpa fram och tillbaka strykbrädan tycker jag. Skulle kanske, KANSKE, stryka mer om jag hade plats att ha det ståendes framme hela tiden.

Tagit fram lite kläder men jag väntar med packningen tills i morgonkväll. Måste ju vänta på några plagg som hänger på tork och det är lättare att packa allt på en gång så man har bättre koll. Det svåraste är vad man ska ha på sig när man åker ner?? Temperaturerna kommer antagligen vara ganska olika.

4 kommentarer:

stina sa...

leggings är bäst att åka i tycker jag så kan man bara dra av dom. ni flyger ju från arlanda väl och det är faktiskt fortfarande sommar i sthlm :) hade klänning o svettades idag!
schyssta päron, jag vill oxå ha en bunt med pengar!
kram

Svorsken sa...

trevlig resa imorgon nu!!
Hoppas ni får det toppen! sola lite åt meg också!
Kramar

Anonym sa...

*asg*
Japp, jag och Malin har smak vi ;-)

Mari sa...

Anna detta är ju polen vi aldrig badade i...