2009-08-16

Sista dagen på semestern

Piedestalen fick hamna i vardagsrummet. Orkidéen är äkta men inte den under.
Den lilla minipallen som jag ställde under en kruka i sovrummet.
Idag är min sista lediga dag innan jag börjar jobba i morgon igen.
Faktiskt har jag inte sån ångest som man kan tro. Jag känner att jag är utvilad och det känns även som jag vart ledig längre än tre veckor. Så det ska nästan bli lite kul att komma tillbaka till jobbet i morgon. Man har ju inte träffat jobbarkompisarna på länge, vissa längre sen än andra också.
Var tvungen att komma ut och gå lite idag så jag gick hem till mamma och pappa, ryggen mår mycket bättre av att få promenera så är det bara. Mari kom också dit för hon skulle testa mammas nya kamera lite för hon funderar på att köpa en likadan. Blev bjuden på mat av henne på Esplanaden. Blev för ovanlighetens skull en pizza, faktiskt den andra den här sommaren. Äter ju mycket sällan pizza annars.
Hem liftade jag med Mari för vädret såg lite ostadigt ut, och då kunde jag ju ta med mig piedestalen och minipallen hem också.

Nu är jag sjukt sugen på att ta en tupplur, men jag ska göra allt jag kan för att inte sova för jag vill ju gärna kunna somna i bra tid ikväll. Så trött som jag är om mornarna så kan jag inte begripa hur jag ska lyckas ta mig upp ur sängen i morgon men det måste ju gå. Göra lite te och sätta mig med boken kanske... Den har ju över 700 sidor så jag måste ju ligga i lite om jag ska bli klar med den nångång. Så att jag kan tala om för Stina vad jag tyckte om den. Är dessutom mycket nyfiken på att höra vad hon tycker om Allt för min syster som hon lånade av mig. Det är ju en av dom bästa böckerna jag läst så därför är jag nyfiken på vad hon tycker.

Inga kommentarer: