2009-08-13

Husmorspoäng!

Här mina vänner ser ni vad jag pysslat med idag! Ifall ni ser helt frågande ut så kan jag tala om att det är HEMMAKOKT drottningsylt! Som JAG har kokat helt själv, lite på måfå sådär. Blåbären plockade jag själv ute i skogen och hallonen plockade jag själv i Icas frysdisk. Jag är mycket stolt! Var nog första gången jag gjorde sylt själv, äppelmos har jag gjort några gånger men inte sylt. Har ännu inte smakat den, jag tänkte göra pannkakor idag men när jag åkte till mamma och pappa med en syltburk så fick jag spagetti och köttfärssås av dom och det tackar jag ju inte nej till precis.
I övrigt har jag hälsat på min kära farmor idag, var alldeles för länge sen sist. Fick glass och hallon! Farmor frågade om jag slagit näsan och jag såg frågande ut och svarade nej... När jag kom hem såg jag vad hon sett, nästan uppe vid näsroten såg det ut som ett skrapsår men det var bara en rejäl samling fräknar som hamnat där i en klunga. Har ju alltid solglasögon på mig så ovanför var ju huden vit. Inget jag tänkt på förrän hon sa det.

Provade att ligga på "gästsidan" av sängen inatt för att se om det var bättre, men det var väl marginellt kan jag tycka. Låg en kvart på spikmattan också och det var faktiskt skönt. Blir nog en repris av det ikväll.

Inga kommentarer: