2009-06-20

Midsommar!




Fotade några blommor när jag gick upp till vägen igår för att bli upphämtad av päronen. Finns så mycket fina blommor just nu.
Började min midsommarafton med att ligga i sängen och läsa. Vaknade vid 9:30 och låg sen kvar i sängen och läste till strax efter 13. Gjorde bara paus för att gå upp och kissa. Boken var liksom för spännande för att sluta läsa i, läste Gåtornas palats av Dan Brown. Läste ut den idag.

Strax innan 16 hämtade föräldrarna mig som sagt och vi åkte vidare till Flästa. Det var porslinsbröllopsfest. Alltså 20 år sedan mamma, pappa och Arne och Kristina gifte sig. Eftersom vädret var ostadigt så blev det i Flästa istället för i Öjung där bröllopet hölls.
Hade mycket trevligt och det var gott med exotisk planka, även om jag gärna ätit sill och jordgubbar. Fast å andra sidan åt jag ju till till lunch...

Idag har jag mest slappat, läst ut boken som sagt. Beställt lite nya pocketböcker inför sommaren, skjutsat mor och far för att hämta bilen, ätit körv och pärer och sovit lite middag. Nu kollar jag på Bevvan, avsnittet där Tara försöker döda Kelly...
Just det ja, har ju slängt ihop några kladdmuffins också!! Kvällen fortsätter sen med Sommarkrysset och nån bra film, Righteous kill kanske?

Klarade ju faktiskt midsommarafton utan mobil... känns som att det värsta är över nu. På tisdag är jag åter civiliserad!

1 kommentar:

Svorsken sa...

Åh så godt med exotiskplanka,mumma!
Ja vet,helt galet:)
Jo ja såg ett par ja kan tænka meg men skall kolla mera tills ja hittar en som ær perfekt!:)