2009-06-26

King of pop

Helg igen! Nu på sommaren är dom dessutom extra välkomna eftersom man sliter mer när folk fattas.
Men nu är det bara 4 arbetsveckor kvar för mig innan jag får en välbehövlig semester!! Längtar som en galning!
Men som tur är har jag ju saker att se fram emot innan dess också, ska ju på bröllop nästa helg. Hur kul ska inte det bli, första bröllopet jag går på där ingen vuxen ska gifta sig! ;-) Är mycket nöjd med den fina klänningen jag ska ha på mig. Nu hoppas jag verkligen att jag hittar ett par bra skor i morgon när jag ska åka till Gävle. Finns inga som duger i Bollnäs allafall. Mamma ska följa med som sällskap.
Några saker till tänkte jag köpa, men jag får snåla med slantarna eftersom det kommer gå en del nu framöver.

Igår när jag kom hem från jobbet hittade jag en död kaja på gräsmattan. Ni som läste min blogg i oktober vet att jag inte är särskilt förtjust i kajor, så blir det mordutredning kommer jag nog stå högt uppe på listan över misstänkta. Tur att jag var på jobbet så jag har alibi! Själv är min tanke att det är karma! What you give is what you get in return!
Kan ju inte säga om det var samma kaja eftersom den jag möttes av då var mindre stel och mer flaxande än den som ligger ute nu.

Måste väl även jag skriva nån rad om Michael Jackson. Mycket kan man säga om den karln, men skriva låtar var han grym på! Kan inte ens säga vilken som var min favorit för jag kan inte bestämma mig, Man in the mirror, Beat it, Billie Jean, You are not alone, Thriller, I just can´t stop loving you, Heal the world, Smooth criminal, We are the world... nä jag kan inte.
Men som han såg ut och verkade må de senaste åren så tror jag att han har det bättre nu.
Sa till nån på jobbet för ett tag sen att det var länge sen det var nån stor världsnyhet, en sån som ALLA i hela världen pratar om. Den kom inatt...

Inga kommentarer: