2009-06-22

Förföljd!

Har ni tänkt på att man kan känna sig förföljd av nåt eller nån ibland? Så känns det just nu för mig. Det började igårkväll, fast det visste jag ju inte då. Allafall så såg jag en film som hette Frost/Nixon, där en av huvudpersonerna hette David FROST (en sann historia som var klart sevärd). Idag när jag kom till jobbet var den en kund på listan över dagens kunder som hette FROST i efternamn. Sen på lunchen läste jag i boken jag för närvarande läser, 19 minuter av en av mina favoritförfattare, Jodi Picoult. Där nämndes en tjej som hette Tara FROST!
När jag sedan efter lite om och men var hemma och funderade på om jag skulle kolla på en film så gick jag igenom min hög med filmer i pappfodral, alltså såna man brukar få med tidningar, och vad fanns där lång nere i högen? Jo självklart Ett fall för FROST!
Det är väl inte det vanligaste efternamnet i världen heller... Märkligt!

Hursomhelst blev det ingen film för jag kunde i vanlig ordning inte bestämma mig, så jag slötittar på Beck och äter jordgubbar samtidigt som jag läser lite bloggar.
Var till farmor efter jobbet för att dricka lite te med henne och Elly som är på besök.

Min klänning kom redan idag!! Snacka om lättad jag blev eftersom jag var lite skraj att den inte skulle hinna komma. Passade gjorde den också!! Måste ju allafall ner till Gävle för att leta skor och en axelbandslös bh.

Nu måste jag nog sluta för jag har en kelsjuk katt som ligger på mina armar över tangentbordet när jag skriver, det är bökigt... och kan inte vara så skönt, men vad vet jag?

3 kommentarer:

stina sa...

nej jag lovar att inte missa italienska glassen! har jag sagt att det finns ett italienskt glasställe i vaxholm? dit måste du ju bara gå även om det såklart inte kan va lika bra som i italien. när kommer du till sthlm btw?
klart jag inte glömt min present ;) jag vet att vi kommer åka till bollnäs men inte när, förmodligen blir det i slutet av juli eller i aug, beror lite på ekonomin efter bröllop och resa, vi tänkte bila lite i sverige nämligen. när har du semester och blir du hemma då?
kram

Svorsken sa...

Lit små läskigt det där ändå,hur de kan vara med tillfäldigheter...
Mm bebislår är härliga!
Du får bara komma förbi här om du hälsar på päronen nått nu i veckan å klämma på Lukas sina:)

stina igen sa...

johan gick och köpte jordgubbar till mig så jag fick oxå smaska ikväll :)
aha vad skönt att åka redan fredan så slipper du stressa på lördan. glassbaren ligger nere vid hamnen precis vid vaxholms hotell :)
där vi ska bo hihi.
när åker du tbaks förresten?