2009-05-10

Oj då!

Ett litet tips: Om ni kokar ägg och ska hälla av kokvattnet, se då till att avloppsskyddet är där före. Särskilt om ägget väljer att glida med vattnet ur kastrullen.
Hade visserligen kokat två ägg men jag ville ju ha två till min äggsås. Jaja, försökte få upp ägget men det gick sönder och det jag inte fick upp åkte ner. Blev till att koka ett nytt, hade som tur var ett ägg kvar.
När maten väl var klar var den mycket god! Även om det tog lite längre tid än jag räknat med. Kokt torsk med potatis och äggsås!!
I morgon är jag bjuden på mat hos mamma! Pappa skulle visst bort så vi ska äta kyckling. Pappa gillar inte det så då brukar vi passa på.

Helgen då: I fredags var Mari hit, vi skulle grilla men vädret bestämde sig för annat så vi stekte kött inne i stället. Karin kom också upp en sväng sen. Jag och Mari sjöng några låtar på Singstar.

Igår var det tänkt att jag skulle städa... och lite gjorde jag väl det också, bara inte så mycket som jag tänkt mig. Hade lite ont i skallen så jag orkade helt enkelt inte.
På kvällen åkte jag till Mari, vädret var bättre så nu kunde vi grilla! Eller vi och vi, jag satt ju inne och kollade på Robinson:-)
Sen kollade vi på en film, Cold comfort farm. Den ska ni INTE se! Det fanns liksom inget bra med den. Allafall så somnade vi båda i soffan som några andra tanter. Sov kvar och idag efter frullen så var vi och kollade på blivande huset (Maris alltså, inte mitt).

1 kommentar:

stinchen sa...

vad lustigt att du skrev om äggsås eftersom jag varit sugen på det hela dan...snälla berätta hur man gör en sån sås pliiiis?