2009-05-26

Lekarna!

I morse skjutsade jag Sofie till tåget innan jag åkte till jobbet. Nu dröjer det väl till efter sommaren innan jag får se henne igen... Snyft snyft! Jaja, somrarna brukar ju svischa förbi snabbare än tåget allafall.

Konstig dag på jobbet idag på nåt vis. På eftermiddagen var det som luften gick ur allihop...Tur att vi har humor allafall!

Stina efterlyste bilder från festen och jag ska väl lägga ut några här, men jag hänvisar också till facebook där jag lagt ut en del.

Tipsrunda!

Lillasyster försöker hitta bollen genom struten... gick sådär

Födelsedagsflickorna!


Det jag och Malin ordnat för festen var först en tipsrunda med 15 frågor om våra kära systrar, om allt möjligt från det att dom föddes fram till nutid. På alla frågor hade vi satt foton, vi letade på det roligaste vi hittade såklart!

Senare hade vi stafetter med fyra lag och åtta olika delmoment. Vissa grenar gjorde hela laget medan andra var det en eller två som utförde. Det var bland annat att bygga högsta tornet med hjälp av ballonger och tejp. Sparka tennisboll med strut på huvudet, dricka läsk med två tamponger i munnen, ha ett stearinljus hängande i ett snöre runt midjan och svinga en tennisboll med det och springa med galge mellan knäna, hålla en galge i händerna och ha en enkrona i ögat... Jag älskar ju att leka och tävla men det var mycket roligt att kolla på också.

Sen avslutade vi tävlandet inne med "tv-serieintron" Hade en skiva med 30 tv-seriejinglar som dom fick gissa på. Äldre och nyare. Verkade som alla var nöjda och glada med det vi fixat och det glädjer mig såklart. Jag och Malin kände oss mycket nöjda vi med.
Glöm inte att kolla på resten av bilderna på facebook, kommentera gärna!

3 kommentarer:

Hanna sa...

jag satt och fnissade framför bilderna igår. Vi lekte tampongleken förra sommaren men jag kunde inte va med, det var störtt omöjligt!! Sen har jag aldrig i hela mitt liv haft sånna blåmärken som efter galjleken, snyggt till shorts på sommaren:D
Kram kram

stina sa...

ååååååå vilka roliga lekar! jag älskar oxå att leka, därför är mitt jobb så bra för då får jag leka väldigt ofta. iofs leker jag rätt mycket nu hemma oxå men det är lite lägre nivå på dom lekarna :)

Julia Hamre sa...

ni hade verkligen fixat en superkvæll:) jag har blåmærken på knæna fortfarande men detvar det vært!