2009-04-14

Tisdag som känts som en måndag

Lite OGLAD man blir när man längtat hela helgen efter stuvade makaroner och hela skiten bränns! Smakade apa rent utsagt. Eller ja... kanske inte bokstavligen, har ju såvitt jag vet aldrig ätit apa, och jag har inga planer på att göra det heller. Så det blev till att hälla allt i sopkorgen och koka nya vanligt kokta makaroner eftersom jag använt all mjölk. Smakar kokta makaroner lika gott? Nej! Blir man mindre sugen på stuvade makaroner? Nej!

Jaja, inget att göra nåt åt och man ska ju inte gråta åt spilld mjölk så då ska man väl antagligen inte gråta åt bränd mjölk heller.
Tröstade mig med farmors goda tårta sen allafall. Farmor fyllde år idag så jag var dit med en blomma efter jobbet och eftersom jag skulle hem och laga mat ville jag inte ha nån fika (vuxenpoäng på den) så jag fick med mig en jättebit hem i stället. Pinocchiotårta med jordgubbar och banan! Mums filibaba! Åt även några skedar Ben & Jerry´s Jamaican me crazy! Ananassorbet med passionsfruktsrippel! Inte illa.

Usch, jag har en förkylning på gång...

Inga kommentarer: