2009-04-05

Tidsfördriv!

Lovar du att vara ärlig? Ja det är klart!
Du heter: Anna Maria Zetterlund Östergård
Smeknamn: Anorak, snudor, Anni, men oftast inget alls
Låt som när du är ledsen sörjer till? Det är nog olika, men senast kanske det var Devil in me med Kate Voegele
Beroende av: Te
Vem behöver du mest just nu: Familj och vänner, som alltid antar jag
Vad tror folk om dig? Skulle tro att många tror att jag är blyg, men det är inte riktigt så det ligger till. Har mer att göra med att jag är en sån som gärna observerar folk. Sen är det även så att i såna situationer där jag uppfattas som blyg oftast finns "dominanta" personer. Jag får helt enkelt inte en syl i vädret;-) Lugn och tyst är nog också vanligt att folk uppfattar mig som.

Stämmer det? Lugn och tyst är jag ju oftast, men jag är inte så blyg som folk kanske tror.
Vad får du oftast komplimanger för? Att jag är allmänbildad tror jag
Vad säger du för att imponera på någon Vet inte, behöver nog nåt tips på det.

Hur imponerar man på dig? Olika, kommer inte på nåt särskilt just nu.
Brukar du skratta för dig själv? Ja, antagligen varje dag

Vad står det i ditt senast inkomna SMS?: "Tusen tack för mitt pocketogram! Det gjorde min dag, tänk vad sånt värmer o att någon tänker på en lite extra. Du e väldigt bra anna ska du veta! Varm kram" (från Stina)

Var bor du? Forneby, Arbrå, Bollnäs kommun, Hälsingland, Norrland, Sverige, Norden, Europa, Jorden, Universum
Trivs du där? Ja det gör jag, men jag hade gärna haft ett eget hus.
Sprit, cider, vin eller öl: Sprit faktiskt. Cider är för sött, vin är för surt och öl är visserligen gott men jag blir så dålig av det.

Brukar du bli för full: Mycket mycket sällan. Lagom är bäst
Vad har du för mobil operatör: Telenor tyvärr. Men kommer byta till Telia i sommar tror jag

Är du allergisk mot något: Kan inte äta färsk ananas eller melon (om det inte är vattenmelon) börjar klia och sticka i munnen och svalget

Nästa mål i ditt liv: Har nog inget särskilt just nu, mer än att försöka hinna resa så mycket jag har råd och tid med.

Hur svarar du i mobilen: Anna, Ja?, Hej!, eller Hallå!

Vem ringde du senast: Oj, kan ha varit min syster

Vad sa den du senast pratade med i telefonen: Om det var systern så var det väl att hon var utarbetad och bedrövad typ.
Tror du att Gud är man eller kvinna? Tror ju inte på Gud, men varken eller

Antal timmar sömn inatt: Vet inte riktigt, la mig efter tolv, låg och läste en stund och sen var det lite oväsen av nåt slag som jag inte kunde koppla bort, sen vaknade jag när klockan ringde 9:30. Men låg som vanligt och snoozade några gånger
Sov du ensam: Nej, Lea låg i sängen bredvid

Brukar du komma i tid: Till jobbet kommer jag oftast i sista sekunden, men i övrigt kommer jag alltid i tid. Nåt undantag har väl hänt
När mår du bra: När jag slipper ha ont i huvudet, och när jag umgås med vänner (inkl, jobbarkompisar) och familj
När blev du fotad senast: Minns inte riktigt, var kanske när jag råkade komma med på nåt hörn på tjejmässan på Scandic
Hur känner du dig nu: Harmonisk, men med en tendens till huvudvärk

Vanligaste färg på dina kläder: Mycket svart, men även en hel del grönt och lila och vitt och grått och alla andra färger. Tror det var länge sen jag hade brunt allafall.
Vad tycker du om fötter: Dom är bra att gå med, men jag hatar att ha ont i fötterna, skavsår är bland det värsta jag vet.
Vad saknar du: Min syster som befinner sig miljoners mil härifrån. Även vänner jag inte träffar så ofta. Jag saknar även tiden då min mage var platt.
Favorit dryck på morgonen: Utan tvekan te! Funkar lika bra alla andra tider på dygnet också.
Rakar du benen: Ja, men inte lika ofta på vintern då dom ändå är gömda under långkallingar
När brukar du oftast gå och lägga dig: Kring tolv brukar det nog bli för det mesta, oavsett om det är vardag eller helg. Kommer helt enkelt inte i säng tidigare

Är du blyg? Nej oftast inte. Men det beror helt på situation.
Sysslar du med någon idrott: Knappast

Vill du hellre ha mail än brev: Det vore ju jättekul att få brev! Nu är det ju mest kedjemail och räkningar man får.
Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Har ju inte varit med om det själv, men jag vill nog gärna tro på det. Även om jag är lite cynisk...

Har du spytt offentligt: Ja

Vad skulle du göra om du vore kille/tjej för en dag: Om det var vinter skulle jag helt klart kissa mitt namn i snön. Annars fick man väl göra det i sanden. Sen skulle man ju fundera lite på hur killar funkar också när man har chansen.
Är du nöjd med ditt liv: Ja jag är nöjd. Men därmed inte sagt att det inte kan bli bättre.
Är du bortskämd: Nja, mer nu än när jag var yngre
Vad gör du i morgon: Jobbar såklart

Vad är det värsta du vet? Folk som är elaka mot djur och pedofiler
Hur mycket pengar brukar du slösa på en vecka? Beror på vilken vecka det är. Men några hundra allafall
Vilken kändis tycker du är en bra förebild? Oprah, den enda jag kom på just nu
Vad längtar du till? Till påsken då jag får träffa Malin, till Göteborgsresan, till Stinas bröllop, till Sofie kommer hem och till resan jag ska åka på med Mari och Larsson
Har du bra vänner och äkta vänskap? Ja det har jag.
Vad är det finaste du fått? Vet inte
En speciell dag du minns: Svårt att välja en särskild dag, men jag minns igår när solen sken underbart

Hur gammal är du: 28

Tycker du om någon just nu: Tycker om många

Om fem månader: Då är jag 29
Du samlar på: Julklappspapper
Gröna eller röda äppeln: Antingen riktigt gröna eller riktigt röda. Men pallade äpplen är dom godaste.

Vem ringer du när du är arg/ledsen: Brukar inte ringa nån då, bearbetar bäst min sorg själv. Men annars är det nog lillasystern eller nån vän, beroende på situation.
Gillar du golf: Minigolf är jättekul tycker jag! Tror faktiskt att golf är en sport som skulle passa mig, men jag tycker inte att det är värt tiden och pengarna att börja med det.
Vilken tid gick du upp idag: Klev väl upp strax efter 10

Har du sovit i din egna säng inatt: Japp!
Har du strumpor på dig nu: Ja, gråa med får på=)
Är det okej att gråta: Givetvis!
När grät du senast: Det kan ha kommit nån tår igår, men minns inte varför, var väl nåt jag såg på tv.

Vad skulle du göra om du vann en miljon: Betala mina lån och RESA! Även köpa ett hus tror jag.
Bär du glasögon eller linser: SOLBRILLOR!

Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder: Nä

När går du upp ur sängen en helgmorgon: Olika, beror på vad jag ska göra och när jag vaknar.
Har du piercing: Hål i öronen bara

Vill du gifta dig: Det är inget mål i livet, men visst skulle det kunna hända. Blir dock inget "offentligt" bröllop utan i såfall vill jag resa iväg och göra det i ensamhet.

Vill du ha barn: Ja det vill jag gärna ha.

Solar du ofta: Nä, solen skiner ju inte särskilt ofta precis. Har helt slutat med solarium. Är ingen dyrkare men jag gillar att sola.

Är du bra på att laga mat: Jag är väl helt okej, men jag tycker inte att det är särskilt roligt.

Är du flygrädd: Nä det är jag inte. Men i luftgropar tycker jag att det är lite obehagligt.

favoritfärg: Grönt!
Är du musikalisk? Nej, det skulle jag inte kunna påstå. Kan inte spela ett enda instrument och jag sjunger jävligt illa.
Vad dricker du helst när du är törstig: Vatten eller iste med citronsmak

Vilken är din favoritglass: Just nu trycks många sandwich stracciatella ner i gapet, men det allra allra godaste är glassen i Italien, jordgubb och citron är favoriterna.

Tror du på ett liv efter döden: Ja, på ett eller annat vis.

Tycker du om sushi: Det lilla jag smakat var inget vidare.

Vad äter du helst när du ser på film: Chips, dip och glass. Och vindruvor!

Bor dina föräldrar tillsammans: Ja!

Har du tandläkarskräck: Nä, men jag längtar ju inte dit precis heller.

Är du morgon- eller kvällsmänniska: Kväll utan tvekan.

Vilken ögonfärg har du: Lite sådär gråblå
Har du någon gång gråtit dej till sömns: Det har jag säkert gjort

Biter du på naglarna: Nä, jag klöser sönder dom i stället.

Röker du: Verkligen inte, BLÄÄÄÄ! Har aldrig tagit ett bloss i mitt liv faktiskt.
Hur ofta tränar/motionerar du: Alldeles för sällan, men det blir nån promenad då och då allafall.
Senaste låt du hörde: The beauty of gray med Live

1 kommentar:

stina sa...

åh vad roligt att du oxå gjorde denna lista :) men jag tror du svara fel på en fråga, var intew tjejmässan innan vi sågs? isf har du ju blitt fotad efter det med noahmannen ;)
kul att mitt sms var me oxå he he
KRAM