2009-04-04

Harmonisk lördag

Jag blir alldeles lycklig i kroppen av alla vårtecken. Idag såg jag årets första fjärilar, två stycken nässelfjärilar på min långpromenad i solen.
Härligt att kunna promenera i vanliga joggingskor istället för att klampa omkring med vinterkängorna.
Gick hem till Hans-Jons så jag hade ju stora turen att få mat där, pärer, grynkorv och fläskkorv! Älskar det! Inte potatis dock...
Men tusan så varm jag blev, fick lämna lite kläder där innan jag gick hem. Väl hemma i Forneby fick jag plaska genom en mindre nilflod innan jag nådde min dörr. Men om våren för med sig plask och slask så tar jag gärna det! Var pissblöt om fossingarna, så när jag åkte för att handla senare tog jag helt enkelt gummistövlarna.

Man hör ju talas om folk som drabbas av depressioner på våren, men det har jag mycket svårt att förstå mig på. Själv blir jag ju mycket gladare och mer positiv! Man är så svältfödd på sol under vintern så när den väl börjar visa sig på vårkanten vill man ju bara rusa ut.

Nu har jag ju varit duktig och traskat idag så nu är det frosseri som gäller... Chips, dip, pommac, snask och kanske att jag trycker i mig en glass också om jag känner för det.

Inga kommentarer: