2009-02-23

Oscar

Skippade Beck och la mig, vilket nog var bra. Somnade nästan direkt faktiskt. Höll mig såklart vaken hela galan också, brukar ju inte somna ifrån det.
Mycket bra gala, Hugh Jackman klarade sig bra tycker jag även om jag nog tycker att det var ett otippat val som programledare.

Klänningarna då; var rätt blekt överlag, inte som många utstickare tycker jag. Hälften hade ju olika nyanser av cremefärgat/beige på sina blåsor. De jag gillade mest var Natalie Portman, Halle Berry, Jennifer Aniston, Evan Rachel Wood, Alicia Keyes. Men på delad första plats kom utan tvekan Penélope Cruz och Sarah Jessica Parker!

Prickade in 12 av 24 vinnare. Helt okej tycker jag. Men jag blev snopen att Sean Penn snuvade Mickey Rourke på manlig huvudroll, det måste jag säga. Nu gillar jag ju Sean Penn mycket bättre så det gör väl kanske inget. Såklart flödade tårarna när Heath Ledgers familj tog emot hans pris.

Nu ska jag kolla på youtube om jag hittar sketchen med James Franco och Seth Rogen från galan, den var så kul!

1 kommentar:

Anonym sa...

Nä det bidde ingen glass men dock annat snask till melodifestivalen ;-)