2009-02-18

Längtar till helgen!

På lördag ska jag ha några kära gamla vänner på besök, middag och lite partaj. Ser fram emot det riktigt mycket. Har varit på G länge och två gånger har det blivit framflyttat. Så nu hoppas jag verkligen att det blir av på lördag, är ju taggad.
Har efter funderande fram och tillbaka äntligen bestämt mig för vad jag ska laga för mat också, återkommer nog om det när det är över. Vill ju inte avslöja nåt här.

En liten dum detalj i det hela är ju att jag jobbar på lördag, har ju t.o.m för länge sen begärt att jobba just denna lördag också av en särskild anledning som jag strax återkommer till. Så jag får helt enkelt stressa som en skållad iller när jag kommer hem från jobbet med att städa, laga mat, duscha, duka, fixa mig i ordning och sånt. Har ju söndag och måndag på mig att vila upp mig på sen.

Anyway, anledningen till att jag ville jobba just denna lördag är ju att på natten till måndag är det OSCARSGALAN! Har ju sett den varenda år i massor av år nu tror jag, möjligen att jag kan ha missat nåt enstaka år av nån anledning men de flesta har jag sett sen typ 98 eller nåt. Så i och med att jag jobbar på lördag är jag ledig på måndag och kan då vara uppe hela natten utan problem!
Och apropå Oscarsgalan så måste jag ju ta itu med mina tippningar på vilka som vinner, ovanligt sent ute med det i år.

Inga kommentarer: