2009-01-10

I-landsproblem

Nyss när det inte gick att logga in så visste jag ju precis vad jag skulle skriva, men det verkar som bortblåst nu.
Bollnäs gick vidare ikväll igen! Grymt. Kan väl erkänna att det kom nån tår också, den Gabriellas sång är en otroligt känslofylld låt.

Beslutsångest; vet inte om jag ska knäppa på nån film eller om jag helt enkelt ska trotsa alla lagar för en lördagkväll och lägga mig och läsa i sängen? Medans jag beslutar mig för vad jag ska göra så kollar jag lite på Seinfeld och bloggar.

Har ju en årlig höjdpunkt som jag kan längta till hela året. Det är Oscarsgalan, har nog sett det live varje år sen 98 eller nåt sånt. Alltså live på tv och inte live på plats, även om det såklart vore den ultimata drömmen. Har dessutom hållt mig vaken under hela galan varje år trots att den sänds mitt i natten. Även i år ska jag kolla så jag kommer vara ledig på måndagen efter, passar bra eftersom jag jobbar på lördagen innan.
Nu är det ju även som så att i år, dvs. i morgon natt visas även Golden Globe på svensk tv. Och nu är frågan, HUR SKA MAN GÖRA? Vill vill vill! Men jag jobbar ju på måndag och galan slutar ju vid 05.00. Kalaset börjar vid ett nångång.
Detta tål verkligen att tänkas på... Kan ju inte spela in heller annars hade jag givetvis gjort det för den här gången (vid Oscars är det otänkbart, allt ska ses när det händer)
Kanske om jag kliver upp rätt tidigt i morgon att jag kan somna tidigt på kvällen och få några timmars sömn innan jag kliver upp och kollar, hinner ju även sova ett par timmar sen det slutat. Får väl leva med tröttheten som kommer på tisdagen sen då. Fattar ni vinken här att jag är ute efter lite medhåll på att detta är en bra idé? ;-)

Inga kommentarer: