2008-12-22

Praktvurpa!

Var ute i ovanligt god tid i morse för att jag skulle hinna tanka bilen innan jobbet. Den goda tiden minskade en del när jag ramlade i trappen hemma. Hala raggisar...
Allt gick så snabbt och den första känslan var att det gjorde jävligt ont i foten men sen kände jag av ryggen också. Klädde på mig ytterkläderna även om fossingen inte ville ha sko på sig just då. Gick ut till bilen och skulle starta den men jag blev halvliggandes i sätet med benen utanför för jag blev så yr och illamående... Det blev bara värre och värre så jag fick trava den just då långa biten in igen. Väl inne i hallen rasade jag ihop i en liten hög på golvet, mådde så jäkla kasst och hade ont. Blev liggandes där ett tag och funderade på om jag kunde nå mobilen så jag kunde ringa chefen och säga att jag inte kunde jobba. Men jag låg ett tag och hämtade igen mig och när jag sakta kom tillbaka till livet så kände jag att jag kunde försöka ta mig ner till jobbet i allafall. Hade ju en del saker jag måste göra. Och som det såg ut på kundfronten så var det bra att jag kunde jobba. Galet mycket folk, särskilt på förmiddagen och vid lunchtid.

Men min rygg mår INTE bra, är nog en sträckning som det känns. Gör extra ont i vissa lägen men det maler på bra hela tiden.

Bara en julklapp kvar nu, den fixar jag och Sofie i morgon. Hon kom ju hem idag!!! Tredje dagen gillt hittade pappa granar! Det luktar alldeles ljuvligt här hemma nu! Ska klä den strax tänkte jag och slå in några fler klappar. Lea var dock väldigt skeptisk till granen, eller om det var pappa hon var skeptisk till?

1 kommentar:

Julia Hamre sa...

ajaj...ryggen ær inget vidare att ramla på...hoppas den blir bra snabbt så du kan njuta av julen och kanske gå ut på juldagen? nu ska jag ta en sista stædrunda innan slappandet kan børja:) god jul!