2008-12-16

En helt vanlig tisdag

Just nu sitter Lea-tussen och kollar på film, The holiday! Hon blir kanske också i bra julstämning av den filmen. Hon ser riktigt fängslad ut.
Jag kollar såklart också på den.

Undrar när röklukten ska försvinna? Tände ju en brasa i söndags och det blev jätterökigt här hemma fast jag öppnat spjället. Mådde lite dåligt sen på kvällen t.o.m. Jättemysigt med brasa men det är ju inte kul om det blir så rökigt igen, då skiter jag hellre i det.

Idag fixade jag ÄNTLIGEN skafferidörren. Den har ju inte gått att stänga så några gånger har ju Lea gått in och vält omkull sin matpåse och jag blev ju tvungen att ha en stol för hela tiden men på stolen kunde hon ta sig vidare upp till bänken. (det var ju på den bänken jag hade brödet som hon käkade på)Men nu har jag vart händig och fixat det!

Måste säga att trots att det är skönt att slippa skrapa rutorna på mornarna så hade jag hellre velat ha minusgrader ute nu. Den fina snön försvinner ju:-(

Inga kommentarer: