2008-12-01

December, hur gick det till?

Första december idag, fattar liksom inte vart tiden tar vägen? Nån som kan förklara?
Tänkte att jag skulle passa på att se julkalendern idag när jag ändå var ledig, men det glömdes visst av helt. Den klår väl knappast Sunes jul allafall.

Var visst lite jobbigt att skriva idag för jag har ont i båda pekfingrarna. Den vänstra skar jag på en bok igårkväll och den högra fick jag in en grov sticka under nageln idag från min korgfotölj... Aj.

Har spenderat halva min lediga dag med att storstäda här hemma. Fram till strax före 14 hade jag hunnit bära alla fönsterlampor till förrådet, tvättat två maskiner, diskat det som inte ska maskindiskas och kört igång diskmaskinen, dammsugit, plockat undan skräp, färgat håret, tagit fram några snögubbar (hela arsenalen åker inte fram längre, har ju faktiskt massor) och dessutom drog jag fram spisen och städade bakom den eftersom Mari glömde det när hon flyttade ut.

Så resten av dan hade jag gjort mig förtjänt av att slappa tycker jag. Druckit te, kollat på gamla bevvan-avsnitt, druckit julmust... Nu har jag gjort ett litet avbrott i mitt filmtittande, kollar på Smart people, men nu måste jag ju se Boston tea party.

Sänder en liten tanke till min lillasyster som ligger uppe i norraste norr och är sjuker just nu=( Krya på dig älskade lill!

1 kommentar:

Sofie sa...

tack söta! din tanke hjälpte för nu mår jag mycket bättre!