2008-10-12

Resten av veckan

Haha, orkar bara skriva ett inlägg till.
Dagarna såg ganska lika ut allafall. Strosande, ätande av pasta, glass i stora lass! och lite shoppande och tittning på gamla saker.

Päronen hade blivit tipsade och läst om en restaurang med utmärkt pizza som vi åt på i torsdags. Men den borde dom ta bort genast från guideböckerna. Fy bövelen vad det inte smakade gott. Soffans pizza var ju kolsvart.
Vi spelade väl kort alla kvällar tror jag, femhundra, chicago och hjärter 7.

Sammanfattning:
Vädret var mycket bra! Som svensk sommar
Maten mycket mycket bra! Pasta i alla dess former
Glassen helt klart superb! Vågade mig på lite fler olika smaker också, som hallon, straciatella, ananas, vanilj. Men för det mesta höll jag mig till favoriterna jordgubb och citron.
Uttrycket "Rom byggdes inte på en dag" har liksom fått en annan innebörd nu när man sett alla skapelser.

Det sorgliga är ju att jag glömde mina älskade aviators i lägenheten, usch! Saknar dom verkligen faktiskt.

Hemkomsten var ju som sagt fruktansvärd. Även om jag är trött som en gnu så drar jag mig lite för att lägga mig. Det där med fågeln igår var verkligen läskigt. Känns obehagligt på nåt vis.

1 kommentar:

stinch sa...

undrar om det var samma pizzeria som elias var på..han snacka oxå om brända pizzor i rom....