2008-10-12

Måndag 6/10

Pappsens födelsedag!

Vi såg nästan ALLT den här dan. Colosseum, Forum Romanum, Fontana di Trevi och Spanska trappan. Tog skorna som var mina säkraste kort, trodde jag ja. Dom har inga vidare bra plåster i Rom, vet inte hur många gånger jag fick sätta på nya plåster bara för att dom lossnade hela tiden.
Köpte skavsårsplåster vid Fontana di Trevi och satte mig senare på spanska trappan för att plåstra om. Då kom dödsstöten för min lilltå. Var tvungen att dra bort plåstret som för en gångs skull satt kvar och då följde skinnet med...
Det enda jag kunde ha på fötterna resten av veckan var mina platta sandaler, platta skor är inte alltid så skönt att gå omkring flera dagar på kullersten i. Bara så att ni vet.

På kvällen käkade vi middag på en restaurang som hette nåt i stil med La Sabatini.
Gott var det! Grillad biff med sallad och glass blev det för mig. Givetvis åt jag glassen till efterrätt och inte tillsammans med biffen.



Inga kommentarer: