2008-10-30

Mattjuven


Detta var vad jag möttes av igår morse när jag skulle bre mina mackor... Lite oglad man blev då. Sånt man kanske får räkna med när man har en sambo som har ätstörningar. Man måste hela tiden tänka sig för så man inte har nåt framme som går att äta. I måndags käkade hon ju upp Sofies biff yakiniku, med kött, ris, bönor, paprika och sås och allt. Måste ju vara nåt fel på henne.

Igår var det inte min dag. Migränen kom smygande på eftermiddagen och blev bara värre. Sista timmen på jobbet var en plåga. Ville bara sjunka ihop i en hög på golvet. Tog mig helskinnad hem allafall och sen låg jag i fosterställning i soffan, hade tagit migräntablett och duschat först.
Innan jag somnade hade jag spytt ett par gånger också, det lilla jag nu hade i magen.
Vaknade rätt tidigt och hade lika ont i skallen så jag chansade med att ta två exedrin och lägga mig och sova en stund igen. Kunde ju inte ta en till migräntablett för då hade jag inte kunnat köra till jobbet, är ju en röd triangel på dom så jag får inte köra på dom. Tack och lov hade det blivit bättre så jag slapp vara hemma från jobbet.
Förmiddagen var lite jobbig, var lite yr och omtöcknad men det blev bättre efter lunch.
Efter jobbet var jag och tre jobbarkompisar på "mingelkväll" på Fanny. Lyckades fynda mig ett par lila tights och en röd basker.

1 kommentar:

Sofie sa...

jag vill egentligen inte vara den som säger detta men din roomie verkar ha ett allvarligt problem som ingen annan än en profesionell psykolog kan hjälpa // Anonym syster till den som har bloggen