2008-09-07

Jättelyckad helg!















Min helg har vart mycket mycket bra!

Åkte ner snortidigt i fredags. På X2000 mötte Lena och jag upp Gunilla. När vi kom till centralen tog vi en taxi ut till Nacka strand där mässan höll till.


Var mycket snygga bågar faktiskt, kul! Vi gjorde inköpen tillsammans så det gick faktiskt mycket smidigt, vi var klara redan 15:00. Många snygga solisar var det ju också, hittade två par som jag själv är riktigt sugen på.


På kvällen var vi och käkade på Snaps vid Medborgarplatsen. Gott! Men det blev en lugn kväll, vi käkade efterrätt på donken på vägen tillbaka till hotellet. Vi bodde på Clarion.


Igår satt vi riktigt länge och åt frukost. Håkan blev lite imponerad över hur mycket jag åt. Blev två tallrikar med äggröra, bacon, vita bönor och prinskorv, en tallrik med olika frukter, en skål med vaniljyoghurt, russin och flingor, två koppar te, ett glas juice och en muffins. Stod mig till middagen på det kan jag lova!


Efter frullen låg Lena och jag på hotellrummet och slappade nån timme till innan vi checkade ut och tog tunnelbanan mot Globen. När vi klev på vagnen, vilka såg vi inte då om våra jobbarkompisar, Åsa, Ing-Britt, Anne-Marie och Fia. Ganska lustigt att vi hamnade på samma tunnelbana som dom och i samma vagn dessutom. Det hade varit lika för Söderhamnarna också.


Skulle ju ha träffat Stina och fikat men tyvärr var hon inte pigg stackarn! Tråkigt såklart men inget man kan göra nåt åt, vi får försöka träffas snart igen.


Vi lämnade in väskorna på hotellet och gick sen in på köpcentret och shoppade. Givetvis shoppade jag på tok för mycket, särskilt med tanke på att jag kanske vill shoppa lite i Rom också. Blev fem nya jobbtröjor, det behöver man ju. Lite småkrafs också och en helt underbar väska för halva priset. Hade jag inte köpt den så vet jag att det hade grämt mig en lång tid framöver. Tror t.o.m jag drömt mardrömmar om det.


Efter duschen gick jag iväg barfota i klänning med handduk i håret till Anne-Marie. Hon fixade håret på mig, jättefint!


Tassade tillbaka till rummet och började måla naglarna och dona. Sen kom Marie!

Vi fick lite stressigt på slutet där fast vi tyckte vi hade så gott om tid från början.

18:00 samlades alla i foajén och sen gick vi runt till andra sidan av Globen där vi gick in.

Först var det mingel och skumpa innan vi fick gå in och sätta oss på läktaren.

Fick se en film innan VD:n kom och pratade lite och sen presenterade kvällens konferancierer, Tobias Karlsson och Maria Öhrman från Let´s dance.


Maten var buffé med olika teman, Japan, Frankrike, Kuba och Jamaica. En del mycket gott en del mindre gott. Blev lite konstiga blandningar...


Var sååå kul att träffa Erika och Jenny!!


Dansade tokmycket och det var jättebra musik! Coverband, Pablo Cepeda, Chris Lind, Da Buzz och Brolle. Även lite dansuppvisningar av några från Let´s dance.


Hursomhelst så hade jag grymt kul! Men fötterna fick lida pin för att jag ville vara fin. Satan i gatan vad ont jag hade på slutet... Aj! Kunde knappt gå. När vi gick tillbaka till hotellet tog vi av oss och gick barfota.

God frukost idag också! Inte fullt lika mycket dock. Sen kom både jag och Marie in i en svacka, var tvungna att lägga oss och vila. Vi fick lite bråttom till centralen sen, kom till tåget med fem minuters marginal. Denna gång gick ju tåget i tid för en gångs skull.

1 kommentar:

stinch sa...

låter som om det blev en riktigt lyckad helg, så det blev globen ändå? synd vi inte kunde ses som sagt...är lite nyfiken på vad det är för grejjer du snackar om... :)