2008-09-20

En riktigt härlig dag!


Denna dagen ett liv!
Dan började helt perfekt med te och kalla pannkakor till frulle.
Efter lite spelande av Sims 2 åkte jag och hämtade Larsson på Tallbacken. Sen drog vi till skogs. Kan dessvärre inte tala om vart vi var, man avslöjar ju aldrig sina bra svampställen;-)
Finns det nåt godare än att äta limpmackor med ost ute? Och te till, det ultimata hade ju varit varm o´boy men te går bra det med.
Gick lite segt till en början, hittade nån guling lite här och där. Sen när Larsson irrat iväg nånstans hittade jag en hel svärm med höstkantareller, dom var små men även dom räknas ju.
Sen efter fikapausen kändes det som att det lossnade. Vi hittade riktigt mycket, mer än jag någonsin gjort förut.
Men vi gav upp att hitta fler gula efter ett tag, är nog i senaste laget för dom nu.
Varken hon eller jag äter ju svamp så vi delade upp våran jättehög och gav till päronen, eller enbart mamma i mitt fall. Pappa är ju lika vettig som jag=)
Vi hade så kul att vi bestämde oss för att prova lyckan även i morgon. Vi ska upp till Mari i Järvsö så vi letar lite innan dess.

Inga kommentarer: