2008-08-11

Mask?

Lea är en liten liten katt, och hon äter som en häst. Har ju inte sett nån mask (tack och lov) men tecknen för att hon skulle ha det finns. Så jag gjorde slag i saken och köpte maskmedel idag. Tur att hon är så glupsk för jag la tabletten i hennes mat och den åkte ju med av bara farten. Melvin känner ju av det och vägrar äta t.o.m om man lagt tabletten bland räkor eller abborre som är det bästa han vet.

Tillbaka i vardagen igen. Känns ju sådär... Men jag jobbar ju bara 7 veckor innan vi åker till Rom. Det ser jag verkligen fram emot. Längtar så mycket efter italiensk glass och pasta! Smakar inte alls som hemma.

Nä det blir nog en tidig kväll ikväll, ska nog ta och lägga mig och läsa ut Flyga drake. Har hållt på med den riktigt länge nu, läsningen har inte vart som den brukar den här sommaren. Har ju mängder av böcker som bara väntar att bli lästa, har lite svårt att välja vilken jag ska ta härnäst.

1 kommentar:

Anonym sa...

Fia vet hur man gör med katter som inte vill ta maskmedel.