2008-08-10

Lofoten






Jag kom fram tillslut! 39 timmar efter jag åkte från Bollnäs...
Men det var värt den långa resan, tro mig.
Synd på den halva dan som försvann bara, när Fisen var ledig och allt. När jag kom åt vi på hennes jobb, Bacalao. Jag åt pasta carbonara och det var ju gott, skulle dock ha ätit nåt annat, magen protesterade totalt.
Sen tog vi en liten tur på fjället, orkade dock inte så långt som jag önskat. Hade ju rest i 39 timmar med halvkass sömn och dåligt med käk.
Somnade till nåt avsnitt av Vänner på kvällen.
På torsdagen var Sofie också ledig så vi åt först frulle på Bacalao, åt en väldans trevlig räkmacka! Sen tror jag vi hann shoppa lite, eller det var Sofie som shoppade, otrooooligt söta bebiskläder till kommande bebisar. På eftermiddagen var vi ute på tur med ribbåt. Det var kul och mycket fint såg man, en havsörn men inga lunnefåglar:-(
Sen på kvällen lånade vi bil och åkte ut till Henningsvaer. Åt på fiskekrogen där, jag åt saltbakt sej med citruspotatis och rödvinssky och cheesecake efter det. Vansinnigt gott var det! Vansinnigt!
Efter den turen hyrde vi film, Definitely, Maybe. Mysig kärleksfilm.
På fredagen jobbade Soff igen och jag började dan med att shoppa lite, blev två koftor, två t-shirts och två par trosor.
Sen gick jag mest omkring och fotade en massa stor del av dan.
Blev fika på Bacalao och sen satt jag där och läste tills Sofie slutade. Vi gick väl hem en stund skulle jag tro och på kvällen var vi på bio. Såg The dark knight. Grymt bra var den och det var definitivt Heath Ledger som gjorde filmen. Vill dom ge honom en Oscar så varsågod, han var ruggigt bra. Sjukt!
Vi satt en stund på Bacalao och lyssnade på ett band som spelade efter bion. Sofie gillade dom men inte jag... Pratade lite om livets största mysterium: killar.
Sen blev det lördag och dags att åka hem. Resan gick bra, delade kupé med trevliga damer. Lite ironiskt kom jag till Bollnäs en kvart FÖRE utsatt tid. Så typiskt att man ska vara i tid när man inte har nåt att se fram emot...
Men det har varit en trevlig resa trots allt och nu ska jag reklammera min tågbiljett till SJ, går väl plus minus noll om man tänker på det jag fick lägga ut för hotellet i Narvik.

Inga kommentarer: