2008-08-16

En tv är bäst när den funkar

Min tv ja... Var ner på felgiganten med den idag, och där funkade den. Hur typiskt är inte det? Man känner sig ju jättefånig. Men jag hade ju provat allt som han frågade om jag provat allafall så det kändes ju bra.
Som tur var fick jag ett direktnummer till killen eftersom annars måste man ju ringa kundtjänst. Åkte hem med åbäket igen och testade, den gick igång och jag gjorde kanalsökning. När det var nästan klart så blev det en flimrig bild och sen hände inget annat, pappa drog ut sladden och sen var tv:n lika död som innan vi åkte ner med den.
Ringde och till veckan ska jag ta med den ner igen och få byta till en ny. Frågan är ju nu hur jag ska lyckas bära ner tv:n och få in den i min bil helt själv? Pappa åker till fjälls i morgon så han kan inte hjälpa mig. Problem! Det här är ett tillfälle det skulle vart bra att ha en karl.

Inga kommentarer: