2008-08-16

Det ska va gött å leva!

ÄNTLIGEN!!! Har vart i Öjung med Ulf och fiskat idag. Som jag längtat efter det! Blev ju varken nåt förra sommaren eller sommaren före det. Bedrövligt kan man kalla det.

Var hur fint som helst, för det mesta låg sjön spegelblank.
Fick en abborre nästan direkt efter att jag stoppat ner metspöt. Just den firren råkade skära upp lillfingret på mig den rackarn, blödde en stund med det slutade rätt fort. Men det svider som tusan.
Vet inte exakt hur många jag fick men det var ett gäng allafall och det var bara en som var riktigt liten, dom andra var skapliga i storleken.
Ulf hade en riktigt stor på kroken men den släppte alldeles innan båten. Hade rätt många som släppte jag med, en rätt stor. Hatar när dom släpper när man redan sett dom...

Älskar verkligen att meta, det är så rogivande. Gick i land på Hällöa och drack kaffe och åt kubb också, mumma!

Åkte hem till päronen med alla firrarna sen, är ju nån i familjen Zetterlund som är mycket förtjust i abborrar. Så jag bytte till mig en kasse firrar till Melvin mot lite skinkstek och äppelpaj, klockrent byte!

Inga kommentarer: