2008-06-05

Sommarplågor

Jag verkligen älskar sommaren! Men visst finns det nackdelar. Mygg, att bränna sig av solen, risk att stöta på en orm (även om jag aldrig gör det, peppar peppar) och lite annat sattyg man får räkna med. Men jag kan då säga vad som är allra värst (fast skulle jag stöta på en orm skulle det gå rätt upp på plats ett på listan med vidriga saker på sommaren) och det är SKAVSÅR!

Verkligen hatar det! Det går liksom åt en miljart plåster och det värsta är när man får blåsor på fotsulorna. Förra sommaren såg mina fötter helt förjävliga ut. Fick världens jätteblåsa under ena fossingen och när den sprack fick jag en blåsa under den och sen ytterligare en under den. Foten var som en rysk docka, en sån där man öppnar och hittar en mindre likadan inuti.

Gruvar mig alltid för att köpa nya skor på sommaren pga detta.

Inga kommentarer: