2008-04-15

Se upp i backen annars får du jävligt ont i nacken

Har verkligen haft några underbara dagar i Trysil.

Vi åkte ju tidigt så vi var framme redan halv elva i söndags. Nästan ingen trafik alls och torra vägar, mötte väl första bilen strax innan Orsa tror jag. Sara och Sofie jobbade men jag, Martina och Johanna tog några åk i backen. Blev 2 vurpor för min del, den första var i opistad backe så det var härligt mjukt att landa på röven. Lite svårt att ta sig upp bara där jag låg och sprattlade som en sköldpadda som hamnat på skalet.

Andra vurpan var inte lika nice. Var lite trångt så Martina råkade köra på mina skidor bakifrån så jag landade på skallen med en liten snärt. Fick rätt ont och mådde illa så jag var först rädd för hjärnskakning men senare släppte huvudvärken och jag började känna mer i nacken. Är dock mycket glad att det var på ett flackt parti och i låg fart. (vilket det alltid är för mig)

På kvällen tog vi det rätt lugnt, käkade lite, drack nåt glas vin framför brasan i Pilgrimen och kollade på Parlamentet. Satt och grät när vi fick höra om lilla Engla också... Vissa människor har verkligen förbrukat sin rätt att leva.

Nångång under natten sen vaknade jag och kände att jag inte kunde lyfta huvudet när jag låg på rygg. Var riktigt jävla obehagligt! Gick bättre när jag kom över på sidan.

Hela måndagen spenderade vi i backen. Vi upplevde ganska många olika sorters väder under dan men jag minns bäst solen!! Så fort solen kom fram igen hade man ju glömt att det för en stund sen blåste småspik eller haglade.

Klarade mig utan vurpor tack och lov, men jag hade ju jävligt ont i nacken.
På kvällen käkade vi på kinarestaurang och sen drog vi på lite förfest. Men jag måste säga att det är mindre lätt att festa när man har så ont att man inte vill annat än att ligga ner och grina. Tror nog dom flesta tyckte jag var värsta trökisen men jag kunde ju faktiskt inte ens ta mig upp från sängen när jag låg och vilade utan att Sara fick hjälpa mig att vända på mig.

Men det är väl så att det inte ska gå helt utan missöden när jag åker till Trysil.

Har fortfarande väldigt ont idag även om det är betydligt bättre. Mycket glad att Johanna ville köra hela vägen hem idag allafall! Vi hann ju ut i backen idag också innan det var dags för oss att fara hem =(
Satt i baksätet en bra bit men det var ingen bra idé för jag blev ju åksjuk för första gången på många många år. Blev bättre när jag fått lite luft och bytt plats med Martina.
Resan kändes otroligt mycket kortare nu när jag hade sällskap=)

Men nu är man mör allafall... Men väldigt harmonisk och mycket nöjd och glad!

Inga kommentarer: