2008-03-24

Påsken 2008 -

Jaha, då var den här påskhelgen till ända då. Snabbare än den hann börja tycker jag. Fattar inte riktigt det här med att påsken är på olika datum varje år... Julafton är ju på samma datum varje år för att Jesus påstås ha fötts då, då borde ju liksom påsken firas på samma datum som han korsfästes också, eller??
Fast jag är glad bara jag får vara lite ledig.

Påskhelgen då: I fredags var jag ute på isen med Malin och hennes familj i Järvsö. Drack varm choklad och grillade korv, mysigt värre. Lite väl lite sol bara även om den kikade fram ibland. Sen var vi och träffade Mari och några till, skjutsade sen upp dom på berget. Givetvis var min migrän på väldigt god väg så jag var tråkig och åkte hem.

I lördags var det full migrän hela jävla dan, helt däckad! Trist som fan för förmodligen missade jag en rolig fest. Var hemma och käkade påskmiddag med päronen och deras vänner i stället.
Inte för att det inte är trevligt.

Igår var jag lite slö hela dan, man känner sig lite manglad efter en migränperiod. slappade framför tv:n och läste reseböcker bara.

Idag var jag uppe i Öjung och pimplade med pappa och Ulf. Vädret kunde inte ha varit bättre, blå himmel och strålande sol! Lovely! Fick faktiskt 10 abborrar! Men det var bara 4 som fick åka med hem till Melvin, dom andra var modell mini. Öjung är verkligen paradiset på jorden! (Det och New York)

Har även hunnit med att äta en hel del snask, några lakritspuckar (men jag glömde en i frysen hos mamma och pappa, jämmer och elände vad jag saknar den) och rensat lite bland mina gamla grejer. Om folk visste vad jag sparat på så är risken stor att jag skulle spärras in nånstans där det jobbar folk i vita rockar, så jag håller tyst och låtsas som ingenting.

Nu: SÄNGEN!!

Inga kommentarer: