2008-03-10

Natten from hell!

Fick en trevlig överraskning igår mitt på dan när Sofie ringde och sa att hon skulle komma hem några dagar. Kul!
Efter många om och men blev det till att åka till Söderhamn och hämta henne där eftersom pappa kollat fel i busstidtabellen (orutinerat med tanke på att han är en van resande).

Var inte helt smärtfritt att sätta sig i bilen 22.20 och köra till Söderhamn dock, hade ju sån grym migrän.

Natten sen var inget vidare... Tror att jag somnade till lite men vaknade när pappa släppte ut Melvin. Sen kunde jag inte somna på flera timmar. Hade så grymt ont i skallen. Fast bara ena halvan av huvudet, men smärtan går liksom överallt i den halvan, ner i nacken, pannan, kinden, mot örat...
Mådde ruggigt illa också men det var först vid tredje försöket jag lyckades kräkas litegrann. Tror det släppte lite av det. Det enda som var bra med att jag var vaken var ju att jag hörde när Melvin ville in så han slapp väcka pappa.

Idag har jag liksom känt sviterna av natten hela dan, är väl först nu jag börjar känna mig som mig själv igen, bortsett från att jag är grymt trött. Borde nog prata med en läkare som kanske kan skriva ut migränmedicin åt mig eftersom jag åtminstone har migrän 2 dagar i månaden nuförtiden.

Men nu känns det bra allafall och jag ser fram emot att sova i min egna alldeles underbara sköna säng med helt nybytta sängkläder!

Inga kommentarer: